Kérjük, amennyiben a
womencsatorna.hu. vásárlója kíván lenni, figyelmesen olvassa el az Általános
Szerződési Feltételeket (továbbiakban ÁSZF). Kérjük, csak akkor vegye igénybe
szolgáltatásainkat, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért, valamint azt
kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum elektronikus
formában kerül megkötésre, iktatására nem kerül sor, ezért a későbbiekben nem
kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
Üzemeltető:
Cégnév: Stirring
Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített cégnév:
Stirring Kft.
Székhely: 1032
Budapest, Váradi u.26,1/39
Képviselők: Kazsikné
Szabó Erika
Cégjegyzékszám:01-09-904779
Adószám: 14460074-2-41
Bankszámlaszám:
10401055-50505250-55511001
Szerződés nyelve:
Magyar
e-mail:
info@womencsatorna.hu
Bejegyző Cégbíróság:
Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest,
Krisztina krt. 99,
Telefonszám: (1)
488-2131,
e-mail cím:
bekelteto.testulet@bkik.hu
A womencsatorna.hu
weboldalán megjelenő termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékek árai
a weboldalon Forintban értendők, nem tartalmazzák az ÁFA-t. Az akciók
visszavonásig érvényesek.
1.1.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.
26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó
ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok
kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
1.2.
A jelen ÁSZF 2024. november 20. napjától hatályos és visszavonásig
hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon
közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a
változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban
megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.
1.3.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely
részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének
tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely
részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a
Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül (kivéve jelen dokumentumot és az
adatkezelési tájékoztatót).
1.4.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a
Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek
adás-vételével kapcsolatban.
2. REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS
2.1.
A szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan,
vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést
az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás
(pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától
érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és
kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.
2.2.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért,
hibáért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja
a Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű
beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a
számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.
2.3.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha
Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a
Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az
oldalon).
3. RENDELÉS MENETE
3.1.
Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy
regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
3.2.
Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
3.3.
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó
bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
3.4.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni
kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár
tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „+,-” ikonra kattint Felhasználó.
3.5.
Felhasználó megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot,
melynek típusai a következők:
3.6.
Fizetési módok:
Fizetés
utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal, vagy
csomagpontra kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a
megrendelés végösszegét a futárnak, vagy a csomagponton teljesítse
készpénzben, vagy bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Online
bankkártyával: Lehetőség van a rendelés leadásakor történő azonnali bankkártyás
fizetést választani.
3.7
Szállítási költség (bruttó összegek):
3.8 Amennyiben
a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál,
fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve
módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt
követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
3.9. A
fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján
minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a
alapján köteles a csomagot késedelem nélkül, lehetőleg a kézbesítéskor a
futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés
esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem
köteles átvenni. Amennyiben a Felhasználó nem vizsgálja át a csomagot,
szerződésszegést követ el, és viseli az ezzel való következményeket (a termék
állapotának bizonyításának nehézsége). A termék(ek) kézbesítése
munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
3.10 Az adatok
megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni
megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat,
illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti
felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
3.11.
Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési
kötelezettsége keletkezik.
3.12.
Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása
előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a
bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár
tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a
megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található
adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség
darabszámát. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található
termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a
Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok
javítására/törlésére.
3.13
Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást
kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől
számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati
kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak
visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a
visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben,
mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a
fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
3.14.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás
csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés
akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata
visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a
megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK
4.1.
A megjelenített termékek a webáruházból online (bizonyos esetekben
telefonon) rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak
forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát,
illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek),
azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön
csomagolási költség -nem kerül felszámításra, kivéve ha a Felhasználó dísz-,
vagy egyéb speciális csomagolást kér.
4.2.
A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását,
a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges).
4.3.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen
tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos
időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár
el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások
díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes
rendelet szabályainak.
4.4. Amennyiben
a Szolgáltató minden gondossága ellenére olyan ár kerül a Webáruház felületére,
amire vonatkozóan nincs meg a Szolgáltató szerződéskötési akarata, akkor a
Szolgáltató nem köteles a megrendelést azon az áron visszaigazolni, hanem
lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja az általa
megfelelőnek tartott áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében
Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot.
A
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a
felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a
felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a
felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az
esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és
kötelezettségek fakadnának.
5. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
5.1. A megrendelések
feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon, munkaidőben történik. A
megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a
megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt
követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden
esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
megrendelését.
5.2. Általános teljesítési
határidő, a szerződés létrejöttétől számított 2-3 munkanapon belül.
5.3. Az adásvételi
szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a
Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
5.4. Ha az eladó vállalkozás
és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását,
a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt
harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő
átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a
fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
5.5. A Szolgáltató
késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a
póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
5.6. A Felhasználó
póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor -
kellett volna teljesíteni.
Ha a Szolgáltató késedelembe
esik, a Felhasználó követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem
következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a
szerződéstől.
A Felhasználó elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek
megszűnésének bizonyítására, ha
a) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor –
kellett volna teljesíteni; vagy
b) a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a
póthatáridő eredménytelenül telt el.
5.7. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem
teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére,
köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó
által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató
köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére
a jogszabályban biztosított egyéb jogait.
5.8. Szolgáltató
felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a
szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól
függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése
szerint késedelembe esik.
Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató
a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a
Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e
venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás
szokásos költségét és a szállítási költséget (ha van az utánvét
díját) (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.
Felhívja Szolgáltató a
Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése
érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a szerződésszegésből
keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai)
megfizetése is a Felhasználót terheli.
6. ELÁLLÁS JOGA
6.1. Az Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli
elállási jog illeti meg.
A fogyasztó
az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére
irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék
adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,
az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy
darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket
meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Ha a Szolgáltató a jelen
tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal
meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés
megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja
a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás
közlésétől számított 14 nap.
6.2. A
Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta
útján.
6.3. Az
elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól
eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
6.4. Fogyasztó
a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
6.5. A termék
visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a
Szolgáltató nem vállalta e költség viselését.
6.6. Az
elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli.
6.7. Nem illeti
meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a
Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
6.8. A
Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát (kivételek teljes
felsorolása a rendelet alapján, 29. § (1)):
a) szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után,
azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára,
csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és
annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti
elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében
meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott
áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,
azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik
napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási/felmondási jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy
a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
6.9.
Szolgáltató a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás
haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított
tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként
megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült
költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.
6.10. A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
6.11. Fogyasztó
köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való
elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
Szolgáltatónak visszaszolgáltatni. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is
értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen
gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a
vállalkozásnak.
6.12.
Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási
nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
6.13. Fogyasztó
akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi,
vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül,
ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
6.14. A
fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
6.15. A
Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
6.16. A
visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az
áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy
azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.17.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését
megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt
nyilatkozat segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Írásban történő
jelzés alkalmával a postára adás / futárnak adás / e-mail
küldés időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával
pedig a telefonon történő jelzését.
6.18. A
Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
6.19. A
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R) itt érhető
el.
6.20. Az
Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető
el.
6.21. Fogyasztó
egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található
elérhetőségeken.
6.22. Az
elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő
Felhasználókat illeti meg.
6.23. Az
elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
6.24. (Csak akkor
alkalmazandó, ha Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés
mellett.)
Ha a Fogyasztó a teljesítés
megkezdését követően felmondja a távollévők között kötött szerződést, köteles a
felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással
arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan
fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt
teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az
ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a
szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke
alapján kell kiszámítani. A piaci érték megállapításánál az azonos
tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés
megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.
A fogyasztó a elállási/felmondási a gyakorlása esetén nem viseli az alábbi
költségeket:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy
részleges költségeit, ha
aa) a vállalkozás a R 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt
tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
ab) a fogyasztó nem kérte a R 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás
teljesítésének megkezdését a R 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő
lejárta előtt;
b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom szolgáltatásának
teljes vagy részleges költségeit, ha
ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a
teljesítés a R 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt
megkezdődjön,
bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem
nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a R 20. §
szerinti jogát, vagy
bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a R 12. § (2) bekezdésében vagy a R 18.
§-ban előírt visszaigazolást.
6.25. Elállási jog gyakorlásának a menete:
6.25.1.
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az
elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
6.25.2.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék
kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14
napon belül.
6.25.3. A
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére
késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14
napon belül visszaküldeni, vagy szolgáltató részére átadni. A határidő
betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a
terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az
elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban
felmerülő közvetlen költséget. Ha a vállalkozás az árut
üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében
személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut
visszaadni a vállalkozásnak.
6.25.4. A
Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a
szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja elállási jogát.
6.25.5. Több
termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban
történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy
darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab
kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
7. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Hibás teljesítés
Szolgáltató hibásan teljesít, ha
a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy
jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan
Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy
a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a
jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.
Több szavatossági jog csak a
Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
Vállalkozásnak minősülő
Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár el.
Kellékszavatosság
7.1. Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás
teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
7.2. Milyen
jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint
– az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez
képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést
nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot.
A Fogyasztó akkor is jogosult - a
szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a vállalkozás nem végezte el a
kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem
végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru
szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba
merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru
szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan
súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali
megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az
áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a
vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős
érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre
hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást
terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár
még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy
egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a
teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos
kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy
kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól
kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a
kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére
kell bocsátania.
Fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a
kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru
eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának
megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a
kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem
megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru
üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek
viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása
akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű
teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru
értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés
megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a
megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az
adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét
érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog
gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak
a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely
egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el
észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi
szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott
áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a Fogyasztónak a
vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut;
és
b) a vállalkozásnak
haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru
vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését
alátámasztó igazolást átvette.
8.3. Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó (ha fogyasztónak
minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor
felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves
(vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező
termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).
Ha a digitális
elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon
keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel
az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos
hibájáért, amennyiben a hiba
a) két évet meg nem haladó
időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két
éven belül; vagy
b) két évet meghaladó
időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes
időtartama alatt
következik be vagy válik
felismerhetővé.
7.4. Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.5. Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a
Felhasználó fogyasztónak minősül)?
A teljesítéstől számított 1 éven
belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs
egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől
számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a
Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.
Termékszavatosság
7.6. Milyen esetben élhet a
Fogyasztó a termékszavatossági jogával és milyen jogok illetik meg a Fogyasztót
termékszavatossági igénye alapján?
Ingó dolog hibája esetén a
Fogyasztó - választása szerint - a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
Termékszavatossági igényként a
Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
7.7. Kivel szemben érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a
termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó)
szemben gyakorolhatja.
7.8. Milyen esetben minősül a
termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem
felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha
nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.9. Milyen határidőben
érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a
Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
7.10. Milyen bizonyítási szabály
érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény
érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi
forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
7.11. A gyártó milyen esetben
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
- a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő
egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy a
Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a
gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén
a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó
kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás (új tartós fogyasztási
cikkek esetén)
7.12. Milyen
esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.
22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó
Fogyasztónak minősül.
7.13.
Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás
alapján?
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250
000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár
felett három év.
E határidők elmulasztása
jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a
fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést
a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
Amennyiben a Fogyasztó a
fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,
akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A Fogyasztó a kijavítás iránti
igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén,
fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
Jótállási igénye alapján a
jogosult választása szerint
- kijavítást vagy
kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése
lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak
okozott érdeksérelmet; vagy
- az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől
elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt
elállásnak nincs helye.
Törekedni kell a 15 napra
A fogyasztó és vállalkozás
közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és
jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.)
NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a
Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a
csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó
előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi
átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
Ha kiderül, hogy nem javítható a
termék
Ha a jótállási időtartam alatt a
fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről
megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a
Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási
cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási
cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8
napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha negyedszer is elromlik a
termék
Ha a jótállási időtartam alatt a
fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét
meghibásodik, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás
köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási
cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen,
ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény
alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8
napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha nem sikerül 30 napon belül
kijavítani
Ha a fogyasztási cikk kijavításra
a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem
kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles
a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8
napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a
vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által
bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton
- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy
nyugtán - feltüntetett vételárat a 30 kijavítási határidő eredménytelen
elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A fenti hátom kitétel előírásai
az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra,
segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós
lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
7.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége
alól?
A Szolgáltató jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy a Fogyasztó
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is
érvényesíthet. Ha viszont a Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel
érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás
kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már
nem tarthat igényt.
7.15.
Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag
elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó
károkért.
7.16.
Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az
olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan
kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő
behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
7.17. Ha a
Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt,
Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
7.18. Milyen további
követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe
helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális
követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben,
feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem
biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a
fogyasztó számára.
7.19. A kötelező
jótállás alá tartozó fogyasztási cikkek felsorolása itt található: 10/2024. (VI. 28.)
IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének
meghatározásáról
8. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ
FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
8.1. Fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági
és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.)
NGM rendelet) rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A
Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy
akár csak nyugtával).
8.3. A
szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik (Ptk. 6:166. §).
8.4. A
Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
jegyzőkönyvet köteles felvenni.
8.5. A
jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
8.6. Ha a
Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a Fogyasztót.
8.7. A
Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.8. A
Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés
időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni
köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A
tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy
a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
9. VEGYES RENDELKEZÉSEK
9.1.
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe
venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy,
mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
9.2. Ha a jelen
Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné
válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és
érvényesíthetőségét nem érinti.
9.3. Amennyiben
Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás
elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról
történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén
érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a
Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt,
hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy
kikötés szigorú betartásához.
9.4.
Szolgáltató és Felhasználó a vitás ügyeiket békés úton próbálják
rendezni.
9.5. Felek
rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását
is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a
felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató
viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó
fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen
szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye
szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
9.6.
Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés
vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a
Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével
kapcsolatos okokból.
9.7.
Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében –
nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó
állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla
számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy
a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának
helyével kapcsolatos okok miatt.
9.8.
Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága,
lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú
tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni
fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a
2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU)
2018/302 RENDELET-nek.
10. PANASZKEZELÉS RENDJE
(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ
FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
10.1.
Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a
megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben
Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak
teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy
levél útján is közölheti.
10.2.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy
másolati példányát átadja a vásárlónak.
10.3. Az
írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben
igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A
panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet
és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző
hatóságoknak kérésükre bemutatja.
10.4.
Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági
vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint
(általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):
10.5. A
Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3)
bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló
387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi
hatóságként a kormányhivatal jár el:
10.6.
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez
fordulni.
10.7. A
békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita
bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy
megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását
a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést
hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a
Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót
terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltetői testületi
eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében
a) kötelezést tartalmazó
határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a
vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve
kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési
nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig
nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként
elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési
nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni
kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat
meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
b) ajánlást tesz, ha a kérelem
megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott,
hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács
döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
11.8. Online
adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló
fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által
rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.
10.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós
online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű
regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva.
Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az
online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
10.10. A
vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal,
az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület
számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK
rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i
524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a
vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy
részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás
egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha
a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására
feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
10.11.
Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás
nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében
lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani,
amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét,
lakóhelyét és perbeli állását;
• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló
tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és
illetékessége megállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát
amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
11. SZERZŐI JOGOK
A Honlap és a név
szabadalmi és szerzői jogvédelem alatt áll. A Stirring Kft. a szerzői jog
jogosultja a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során
megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szellemi alkotásnak, szerzői
műnek, egyéb megvalósításnak.
A Honlap tartalmának
valamint egyes részeinek merevlemezre ssd-re, usb-re, sd kártyára mentése vagy
kinyomtatása saját felhasználás céljából nem engedélyezett. A saját
felhasználáson túli felhasználás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi
forgalomba hozatal kizárólag a Stirring Kft. előzetes írásbeli engedélyével
lehetséges.
11.1.
Miután a https://womencsatorna.hu/, mint weboldal szerzői jogi műnek
minősül, tilos weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének
letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon
való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a
Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen
Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és
korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.
11.2. A
https://womencsatorna.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen
információt, képi- vagy szövegmegjelenést, tartalmi elemet, a weboldal
megjelenési formáját és jellegét átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az
adott weboldalra való hivatkozással lehet.
11.3. A
Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a
domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az
internetes reklámfelületeire.
11.4. Tilos a
https://womencsatorna.hu, weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek
adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak
tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata,
amellyel a https://womencsatorna.hu, weboldalon vagy azok bármely része
módosítható vagy indexelhető.
11.5. A https://womencsatorna.hu,
név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével
kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
11.6. Felhasználó
tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén
Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft,
szavanként bruttó 20.000 Ft, illetve 40.000 Ft/nap. A szerzői jogi jogsértés
esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén
a jogsértő felhasználóra hárítja.
12. ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési
tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://womencsatorna.hu/adatvedelem
13.Felelősség
A Stirring Kft. nem
felelős az alábbi károkért: Működési hiba esetén, amely meggátolja a Vásárlót
abban, hogy csatlakozzon a www.womencsatorna.hu weboldalára, ott megrendelést
adjon le. Számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező
meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.
Az online terjedő
vírusok által okozott károkért.
A Stirring Kft. a neki
megadott személyes adatokat nem ellenőrzi. A megadott adatok valódiságáért kizárólag
az azt megadó személy felel. Bármely Vásárló e-mail címének megadásakor egyben
felelősséget vállal azért, hogy a megadott e-mail címről kizárólag ő vesz
igénybe szolgáltatást. E felelősségvállalásra tekintettel egy megadott e-mail
címen történt belépésekkel összefüggő mindennemű felelősség kizárólag azt a
Vásárlót terheli, aki az e-mail címet regisztrálta.A Vásárló a womencsatorna.hu
honlap használatával kötelezettséget vállal arra, hogy az általa szerkeszthető
és honlapon megjelenő tartalmak, megadott adatok, információk harmadik fél és
Stirring Kft. jogát, valamint jogos érdekeit nem sértik. A Stirring Kft. ezen
esetekben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy
személyazonosságának megállapítása céljából. A Stirring Kft. a fenti esetekben,
illetve az ÁSZF be nem tartása esetén jogosult a Vásárló regisztrációját,
illetve hírlevélre történő feliratkozását törölni; ebben az esetben a Stirring
Kft. a törlésből fakadóan keletkezett károkért nem felel.
Dátum: 2024.november
10.